Se cancela el 787 de qualitywings para fs9 (sólo será fsx)
Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo
Resultados 1 al 10 de 21
    Comandante troll
    Registro
    25 dic, 10

Se cancela el 787 de qualitywings para fs9 (sólo será fsx)

Hello Simmers,

I'm sure we are going to have some of you looking for a Dislike button and there may be some heavy usage of the Sad smiley, but we regret to inform our FS9 user base that we have made the tough decision today to focus all of our energy on the development of the U787 for Flight Simulator X.
    Why the change of heart?
    There are several reasons for this, with the predominant reason being that our data for the Ultimate 146 dictates that the market for FS9 has declined (and will likely continue to). We cannot comment on what the market has been like for the few other developers that still develop products for both simulators, but our numbers indicate greater than 73% of our users are operating FSX.

While we had previously announced that we were going to develop the U787 for FS9, we also mentioned that the marketing for the product would be different than previous Ultimate packages that included support for both platforms in one package. Based on what appears to be a decreased market for FS9, the experience with the U146 has taught us Development Team members that it is just not worth the effort.

What's so different about the development of the previous Ultimate packages for both sims as opposed to the Ultimate 787?
    Both the 757 and the 146 were originally developed for FS9. When the 757 was released, the FSX version was an FS9 product that was made compatible with FSX. It was not native, meaning it didn't have the level of visual detail that is only possible when a product is built specifically for FSX. The 757 was updated to be an FSX native model when Service Pack 2 was released. The U146 was also originally developed as an FS9 model. But we developed a Fully native FSX version prior to release.

The U787 is being developed from the ground up for FSX. This allows us to add an insane amount of detail to the Visual model (Exterior and Interior). To convert the product from FSX to FS9 takes not only an unbelievable amount of time and energy, but involves subtracting more detail (and possible features that we have in store). As crazy as it sounds, scaling back on details is MUCH MORE difficult than upscaling.
    Is your decision Final?
    While it is unlikely that we will make an FS9 version of the U787, we MAY re-explore the work required for a conversion once the U787 for FSX is a stable product.

If this feels like the same old rhetoric that you've heard from other developers, that's probably because it is. We tried to support FS9 as long as we could, as even a few of us here at QW still have significant investments (financially and emotional) in FS9. But where there is smoke, there is usually fire. The smoke occured a few years back when developers started focusing their energy on FSX. Development for both platforms is no longer worth the adverse effects on our Development Cycle. Many of us on the Development Teams have had changing life situations. We're not the same people doing the same things we were doing 5 years ago when we got together. "Ridiculous" real-life things like careers and babies tend to get in the way :-)We need to be as productive and efficient with our time as we can and it has to be worth it for us as well (plain and simple).

We hope that you move forward with us!
    Ultimate 787 Update: Platform Announcement - QualityWings Simulations Forum

Apenas hay ya desarolladores para fs9 (ahora sólo se me ocurre ifly y carenado)...
    "The engine is the heart of an airplane, but the pilot is its soul..." Sir Walter Alexander Raleigh

▀ ▄▀ ▄▀ ▄▀ ▄▀ ▄▀ ▄▀
    Registro
    29 ago, 11
    en las cloacas del cielo, en los prados del subsuelo
    vaya faena, con la buena pinta que tenia
    pero tenemos que enfrentarnos a la realidad, fs9 es el pasado, tarde o temprano tendremos que pasarnos a fsx/pr3d/xp
    Esta historia que pudo ser verdad, parece una mentira, la vamos a contar...

Usuario Foroaviones
    Registro
    02 mar, 10
    Lo lamento mucho ,pero lamentablemente la vida exige que el venerado fs9 , pase a jubilación ,fsx o prepard3d es hoy lo que debio de ser cuando salio al mercado...se empieza a volar ahora !!

PackardBell TM85 / I3 2,53 GHZ / GT610M 1024MB / 4GB RAM /1 TB USB 2 -FSX W10X64-
    ASUS F550 1,80 GHZ GT720 2GB 4GB RAM TOUCHSREEN TACTIL 500GB DISCO

¡Triste época la nuestra! Es más fácil desintegrar un átomo que un prejuicio.
    Albert Einstein

Siempre ahí arriba
    Registro
    28 jul, 10
    Pues vaya faena para los que no conseguimos tener un FSX 'voalable'... Nos vamos a quedar con los addons de siempre en FS9...
    Para muchos el cielo es el límite, para otros es tan solo el principio

Skyward. |тrιple 7| ✈
    Registro
    30 ago, 10
    Pffffff.
    I will fly 'til the end of my life!

Aerospace Engineering, #Madrid

Mi AviationCorner

#Aerotrastornados https://twitter.com/agustin_alv96

Winter is coming
    Registro
    17 mar, 12
    Bue tampoco es para un drama,en FS9 hay tropecientos mil addons...

Intel Core i5-4460 @ 3'4Ghz - Asus GTX 1660 Super Dual OC 6GB GDDR6 - Gigabyte Z97P-D3 - G.Skill Ripjaws 16GB RAM 1866Mhz (OC) - SSD Crucial MX500 1TB - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm - Saitek X52 Pro [X-Plane 11 & FSX Steam Edition]

Siempre ahí arriba
    Registro
    28 jul, 10
    Cita Iniciado por vitolo Ver Mensaje
    Bue tampoco es para un drama,en FS9 hay tropecientos mil addons...
    787 como churros...

Usuario Foroaviones
    Registro
    02 mar, 10
    No hay que desesperarse algo free saldrá !!

PackardBell TM85 / I3 2,53 GHZ / GT610M 1024MB / 4GB RAM /1 TB USB 2 -FSX W10X64-
    ASUS F550 1,80 GHZ GT720 2GB 4GB RAM TOUCHSREEN TACTIL 500GB DISCO

¡Triste época la nuestra! Es más fácil desintegrar un átomo que un prejuicio.
    Albert Einstein

Siempre ahí arriba
    Registro
    28 jul, 10
    Cita Iniciado por vaca Ver Mensaje
    No hay que desesperarse algo free saldrá !!
    Ya ya hombre, pero no me compares un free con la calidad que pueda tener un QW (si va por las lineas del jumbolino)

Usuario Foroaviones
    Registro
    18 ago, 10
    Vaya, yo fuí uno de los que escribió en su foro para que no se cancelara pero ya veo que está de moda eso de hacer todo para FSX.

Supongo que es fácil imaginar a los usuarios de FS9 como yo que nos sentimos apartados, yo pienso que siendo un avión como el 787 deberían haber hecho el esfuerzo extra en sacarlo para ambos simuladores, es un avión nuevo, con una larga vida aún y creo que era uno de los addons que le hubiera dado más vida a FS9.

A mi no me vale eso de comparar las ventas del 146 para tomar una decisión, lo mismo puede aplicarse al avión real, no puede compararse el 787 con el 146, a menos para mí, sin menospreciar al 146 por supuesto. El 787 para mí sería de esas compras imprescindibles. (Además por otros motivos como por ejemplo mi aerolínea favorita que empieza a usar este avión con más frecuéncia)

Es una verdadera lástima, tengo cientos de fotos en alta resolución para hacer texturas para el 787, no solo de fuselajes, y me hacía mucha ilusión volarlo.

Al fin y al cabo para mí todo se resume en volar, hacer capturas, videos y texturas y por ahora con el ordenador que tengo (i3 etc) sé que no será posible y no quiero volver a ir a los tiempos que para aterrizar uno las pasaba canutas para calcular cuando el avión tocaba el suelo, por eso de los cuadros por segundo.
    Aún no he probado FSX en el reciente cambio de piezas (por fuerza) que tuve que hacer, pero tan solo pensar en la desilusión, prefiero no intentarlo.

Tan solo me queda desear un buen disfrute para los que puedan volar el 787 y los que vayan viniendo.

Saludos
    Guillem Roca

Página 1 de 3 123 ÚltimoÚltimo